• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخبار روز

بازگشت ۹۸درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان اصفهان به آغوش مدرسه امضای تفاهم نامه ثبت احوال و اداره پست استان اصفهان آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان بهره‌گیری از ۱۰۰ درصد توان تولید در سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید ۹ محصول جدید در سال ۱۴۰۳ ریزگردها نتیجه خشکی تالاب گاوخونی است چینی ها رقیب سایبرتراک را ساختند اعداد بهت‌آور تجربه واقعیت افزوده روی جعبه‌‌‌های جدید دیجی‌‌‌کالا پرچمداری ایرالکو در مسوولیت اجتماعی رشد ۱۶۰ درصدی صادرات خدمات مهندسی در ۳ سال فیلتر اینستاگرام قاعده بازی فیلترینگ را بهم زد هوش مصنوعی ۸ سال زودتر آرتروز زانو را تشخیص می‌دهد! عبور از بازار پول تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز

2

وزن آب‌‌وهوایی معادن

  • کد خبر : 15902
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۲
وزن آب‌‌وهوایی معادن

با ایجاد تحول در عملکرد، صنعت معدن می‌تواند نقش بزرگ‌تری در رسیدگی به تغییرات آب‌‌وهوایی داشته باشد. رابرت فریدلند، موسس و مدیر اجرایی معادن ایوانهو در کنفرانس مواد معدنی حیاتی گفت: صنعت معدن می‌تواند نقش بزرگ‌تری در رسیدگی به تغییرات آب‌‌وهوایی ایفا کند، اما باید تغییراتی را در نحوه عملکرد خود اعمال کند.

در یک سخنرانی کلیدی در کنفرانس BMO در فلوریدا، فریدلند، چالش‌‌های پیش روی صنعت و اقداماتی که برای رسیدگی به آنها انجام می‌شود را تشریح کرد. در میان اولویت‌‌های او بهبود درک از صنعت معدن به چشم می‌‌خورد.

پاداش‌‌دادن به معدنکاری پایدار

به عقیده فریدلند برای تغییر نگرش‌‌ها و متقاعد‌‌کردن شرکت‌ها به پذیرش شیوه‌‌های معدنکاری پایدارتر، مدل‌‌های قیمت‌گذاری برای فلزات باید دوباره بررسی شود. به عنوان مثال، او به وابستگی به شرکت‌هایی که برای تولید فلزات موردنیاز برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی، توربین‌‌های بادی و سایر راه‌‌حل‌‌های موردنیاز برای کاهش انتشار کربن، زغال‌سنگ می‌‌سوزانند، اشاره کرد و در پرسشی از حضار مطرح کرد: «اگر باید برای استخراج مس زغال‌سنگ بسوزانید، استخراج مس چه فایده‌‌ای دارد؟ منطق اساسی این موضوع چیست؟» منطقی نیست که معادن مس به ازای هر واحد مس تولید شده، این مقدار گاز گرمایش جهانی تولید کنند.

برای فریدلند، بخشی از راه‌‌حل در توسعه یک مدل قیمت‌گذاری است که به شرکت‌هایی که می‌توانند کالاهای حیاتی مانند مس را به روشی سازگارتر با محیط‌زیست تولید کنند، پاداش می‌دهد. به‌‌طور خاص، او خواستار قیمت‌گذاری متمایز فلزات بر اساس سازگاری با محیط‌‌زیست تولید شد و مدل تک قیمتی که در حال حاضر استفاده می‌شود را نامناسب نامید. رویکردی که فریدلند تشریح کرد، مشابه تفاوت قیمت‌های نفت خام شیرین و ترش است. او استدلال کرد: «اگر برای معدن، زغال‌سنگ می‌‌سوزانید، آن مس باید با تخفیف زیادی معامله شود.»

کسری معدن

یکی از موارد مطرح شده توسط فریدلند پاداش استخراج بود که به گفته او این امر از نظر زیست محیطی ضروری است، اما به تنهایی برای حل بحران آب‌‌وهوا کافی نخواهد بود. همچنین نیاز فوری به گسترش تولید فلزات پایه برای رفع نیازهای انتقال انرژی وجود دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ NEF، جهان باید تا سال ۲۰۵۰ حدود ۸۰ میلیون کیلومتر رشد شبکه اضافه کند، یک سرمایه‌گذاری ۲۱ تریلیون دلاری آمریکا. اما همان‌طور که فریدلند اشاره می‌کند، شبکه برق ایالات متحده امروز قادر به انجام این امر نخواهد بود زیرا در تمام تاریخ تنها حدود ۷۰۰ میلیون تن مس استخراج کرده است.

فریدلند گفت: «صنعت باید در ۲۲ سال آینده به همان اندازه که ما در طول تاریخ بشر استخراج کرده‌‌ایم، مس استخراج کند، بدون اینکه برق‌‌رسانی شود و این ربطی به برقی شدن اقتصاد جهان ندارد.»

تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی کم یا با کربن صفر و نیاز بیشتر به مراکز داده انرژی‌بر برای پشتیبانی از رونق هوش مصنوعی، سیستم الکتریکی شکننده را بیشتر تحت فشار قرار خواهد داد. او افزود که کمبود منابع معدنی و ژئوپلیتیک ممکن است زنجیره تامین معدن را پیچیده‌‌تر کند.

آینده معدن

با وجود تمام چالش‌‌های پیش روی صنعت معدن، فریدلند به آینده خوش‌بین بود. او در ردیف اول، روندهای شکل‌‌دهنده صنعت از جمله فناوری‌‌های جدید و نوآورانه‌‌ای را در اختیار دارد که برای یافتن بدنه‌‌های سنگ معدنی به شکل سریع‌‌تر و با دقت بیشتر، در حال توسعه هستند. او همچنین نوآوری‌‌های جدید معدن و استخراج را در توسعه تشریح کرد که حفاری سریع‌‌تر و عمیق‌‌تر را با استفاده از حدود یک‌سوم انرژی ورودی روش‌های فعلی ممکن می‌‌سازد. فریدلند خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به عنوان یک شریک مهم در این مسیر برای تامین مالی و حمایت از اکتشاف معدن ظاهر می‌شود. عربستان سعودی نه تنها ثبات انرژی موردنیاز را فراهم می‌کند که برای انتقال انرژی ضروری است، بلکه کشوری است که از معدنچیان استقبال می‌کند.

به گفته خالد المدیفر، معاون وزیر در امور معدن، وزارت صنعت و منابع معدنی، پادشاهی عربستان سعودی، که در صحنه به فریدلند پیوست، این کشور بیابانی قبلا ۱۰۰ میلیارد دلار برای ایجاد یک قطب صنعتی هوشمند متعهد شده است. به عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری، عربستان سعودی امیدوار است از نظر تخصصی و پایداری رقابتی شود.

المدیفر گفت: «ما از مزیت دیررس خود به نفع خود استفاده خواهیم کرد. ما در حال ساختن یک صنعت معدنی هستیم که رقابتی و متوازن است و به تدریج ESG را بر مبنای شرایط رقابتی و سرمایه‌‌محور پذیرفته است.»

در واقع، فریدلند بیان کرد که «عربستان سعودی می‌‌خواهد استخراج معدن را توسعه دهد و صادرکننده سرمایه به بقیه جهان باشد.»

 

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15902

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.