• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخبار روز

بازگشت ۹۸درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان اصفهان به آغوش مدرسه امضای تفاهم نامه ثبت احوال و اداره پست استان اصفهان آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان بهره‌گیری از ۱۰۰ درصد توان تولید در سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید ۹ محصول جدید در سال ۱۴۰۳ ریزگردها نتیجه خشکی تالاب گاوخونی است چینی ها رقیب سایبرتراک را ساختند اعداد بهت‌آور تجربه واقعیت افزوده روی جعبه‌‌‌های جدید دیجی‌‌‌کالا پرچمداری ایرالکو در مسوولیت اجتماعی رشد ۱۶۰ درصدی صادرات خدمات مهندسی در ۳ سال فیلتر اینستاگرام قاعده بازی فیلترینگ را بهم زد هوش مصنوعی ۸ سال زودتر آرتروز زانو را تشخیص می‌دهد! عبور از بازار پول تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز

2
اتاق بازرگانی تهران براساس آمار اعلام کرد

رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 15905
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۶
رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل بیش از ۵.۳ میلیون دستگاه لوازم خانگی (شامل یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و کولر آبی) تولید شده که حدود ۳۲.۵‌درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. به گزارش «ایسنا»، معاونت بررسی‌‌‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، گزیده‌‌‌ای از وضعیت بخش‌‌‌های صنعت و معدن کشور منتشر کرده که در آن به وضعیت تولید کالاهای منتخب صنعتی در ۹ ماهه اول سال قبل نیز اشاره شده است.

بر این اساس در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل بیش از ۵.۳ میلیون دستگاه لوازم خانگی (شامل یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و کولر آبی) تولید شده است. تولید این سه محصول در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون دستگاه بوده و بر اساس این آمار تولید لوازم خانگی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲.۵‌درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. همچنین تولید روغن ساخته‌شده نباتی در ۹ ماهه سال قبل به بیش از ۱.۵ میلیون تن رسیده که در مقایسه با تولید ۱.۳ میلیون تنی تولید روغن در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حدود ۱۵.۴‌درصد رشد داشته است.

براساس آمار اتاق بازرگانی تهران در ۹ ماهه اول سال گذشته تولید سایر کالاهای منتخب صنعتی از جمله وسایل حمل‌ونقل، شیشه خام، چرم و محصولات پتروشیمی هم به بیش از یک میلیون دستگاه، ۱.۲ میلیون تن، ۴۶ میلیون فوت مربع و ۵۵ میلیون تن رسیده است. با این حال با توجه به اینکه جزئیات آمار تولید در رابطه با این محصولات در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در دسترس نیست، امکان مقایسه وجود ندارد.

در اصل وزارت صمت بیش از یک سال است که انتشار آمار ماهانه را متوقف کرده و به همین دلیل امکان بررسی و مقایسه دقیق آمار تولید وجود ندارد. با این حال این وزارتخانه اخیرا گزارشی از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته خود منتشر کرده است.  براساس این گزارش فراگیر کردن رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان صادرات‌محور، تلاش برای انعقاد قراردادهای بین‌المللی برای تسهیل و گسترش صادرات کالاهای ایرانی و مراودات بانکی و بی‌اثر کردن تحریم‌‌‌ها از جمله موافقت‌نامه‌‌‌های تجارت آزاد با سوریه و اوراسیا، برگزاری ۱۰۰ نمایشگاه تجاری بین‌المللی برای معرفی کالاها و ظرفیت‌‌‌های تولیدی کشور، حمایت از اجرای ۳۵۹ طرح صنعتی توسط بخش خصوصی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری در اجرای خطوط انتقال آب از سواحل جنوبی به مرکز کشور، سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری در احداث انواع نیروگاه‌‌‌های برق برای تامین برق صنایع، بالاترین میزان تولید خودرو در شش سال اخیر با تولید بیش از ۱.۳ میلیون دستگاه انواع خودرو، رشد ۸.۳درصدی تولید خودرو، واردات بیش از ۱۱‌هزار دستگاه خودرو، رویکرد استفاده از خودروهای برقی برای مدیریت بحران مصرف سوخت و آلودگی هوا و بسترسازی برای تولید خودروهای برقی در کشور به ارزش ۳۵ میلیارد دلار، کاهش تعهدات معوق خودروسازان کشور در پایان سال ۱۴۰۲ و افزایش ۳۳۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده از جمله اقدامات این  وزارتخانه بوده است.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.