در نشست مشترک دبیر علمی و دبیر اجرایی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی Ice LeT با خبرنگاران که در محل دانشگاه اصفهان برگزار شد، محورهای هفتگانه این کنفرانس شامل هوش مصنوعی و کاربرد فناوری های پیشرفته در یادگیری و یاددهی الکترونیک و آموزش های غیررسمی، هوش مصنوعی و زایش ها، ابعاد روانشناختی، حقوقی، اجتماعی- اقتصادی و تجارب یادگیری در سازمان های مختلف و بهبود کیفیت یادگیری الکترونیک، نمایه شدن مقالات در زمینه یادگیری و یاددهی Ice LeT با هدف توسعه زیرساخت به منظور تسهیل بخشی در این امر تشاریح شد.
به گزارش خبرنگار نوسان، اعظم اسفیجانی، دبیر اجرایی کنفرانس با اشاره به اینکه در هفده سال گذشته این کنفرانس به میزبانی دانشگاه ها و موسسات علمی مختلف برگزار شده است، گفت: امسال در روزهای ۸تا ۱۰ اسفندماه هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیک در دانشگاه اصفهان با همکاری انجمن یادگیری الکترونیک و بنیاد علمی اکو برگزار می گردد.
او افزود: نهادهای مختلف ازجمله دانشگاه فرهنگیان، پالایشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دیگر مراکز علمی در برگزاری این رویداد حمایت های مادی و معنوی کرده اند. همچنین، علاوه بر استقبال گسترده آموزگاران، حضور اساتید و کارکنان نهادهایی مانند مس سرچشمه در این کنفرانس شایان توجه است.
او هدف از برگزاری این کنفرانس را ترویج و توسعه فرهنگ یادگیری الکترونیکی و فراهم نمودن فرصت های یادگیری و یاددهی انلاین با استفاده از تجارب و روش های مبتنی بر فناوری های پیشرفته و رویکردهای مرتبط عنوان کرد و افزود: این کنفرانس در فراهم نمودن شرایط مناسب برای عرضه یافته ها و دستاوردهای پژوهشی متخصصان در زمینه بهره گیری از فناوری دیجیتال در بهبود کیفیت موضوعات تعلیم و تربیت حائز اهمیت است.
در ادامه، دکترمحمدرضا نیلی دبیرعلمی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی Ice LeT با اذعان به اینکه متاثر از پاندمی کرونا، اهمیت یادگیری و یاددهی الکترونیک بیش از پیش گسترش یافت، گفت: بسیاری از کشورها با این احتمال که همیشه نمی توانند از اینگونه حوادث در امان باشند، متوجه جایگاه یادگیری و یاددهی الکترونیک شدند تا وقفه ای در امر تعلیم و تربیت ایجاد نشود. چنانچه، تعطیلی مدارس در بحران های آلودگی هوا و مخاطرات دیگر نشان داده است که آسیب های جدی در روند تحصیلی دانش آموزان ایجاد شده است.
او با اشاره به استقبال گسترده و ارسال ۱۲۵مقاله انگلیسی و فارسی و ۱۲ گزارش به دبیرخانه، توضیح داد: علاوه بر مقالات، تجارب در باب یادگیری و یاددهی الکترونیک ارسال شده است.
دکترنیلی از ارسال مقالات و تجارب موفق از کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا، مالزی، ازبکستان و… خبر داد و افزود: از ۱۳۷مقاله دریافتی، ۷۷مقاله پذیرش شده اند، ۲۸ مورد بصورت پوستر و هفت مورد تجربیات موفق هستند که در توسعه منابع انسانی نیز اهمیت ویژه ای دارند.
او، سخنرانان کلیدی ازجمله پروفسور ریچارد لارسون و مک لارن از کشور امریکا، اساتیدی از ایران، استرالیا، کشورهای عضو اکو و دیگر د انشگاه های برتر جهان را از نقاط قوت این کنفرانس دانست و افزود: پنل های تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و تحولاتی که در زمینه آموزش الکترونیک و دیجیتال وجو دارد، پنل تخصصی آینده آموزش، مدل ها و رویکردها، پنل تخصصی یادگیری ارتقا یافته به کمک فناوری دیجیتال و برگزاری کارگاه های مختلف با هدف شناسایی و رفع چالش ها، تقویت مزیت ها، فراهم ساختن زیرساخت ها و بررسی نیازها و راهبردها از جمله برنامه هایی است که در این کنفرانس برگزار می گردد.