• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار روز

تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز قمار بزرگ تجدیدپذیرها آشفته‌بازار تاکسی‌های اینترنتی درباره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین مالی جمعی چه می‌دانیم؟ رنسانس جهانی انرژی انقلاب برقی‌ها سال نااطمینانی‌ها شلیک به پای خود پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی تولید تلویزیون میم ‌کوین‌ها؛فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ پیوست مردمی اقتصاد معدنی زیرساخت دیجیتالی جهان آسیب‌پذیر است رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

3
فدرال رزرو به سیاست‌های پولی خود پایان داده است؟

چشم‌انداز صعودی طلای جهانی

  • کد خبر : 13800
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
چشم‌انداز صعودی طلای جهانی

طلای جهانی در لحظات پایانی بازارها در روز جمعه حدود ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و با از دست دادن حمایت کانال ۲۰۰۰ دلاری با قیمت ۱۹۹۲ دلار بسته شد. اما بر خلاف آمارها کارشناسان این حوزه براین باورند که چشم‌انداز صعودی فلز زرد همچنان برقرار است و این دارایی در روز‌های آتی به روند صعودی خود بازخواهد گشت. اما ادله آنها برای اثبات این برآورد چیست؟ در پاسخ به این سوال باید به دو موضوع مهم اشاره کرد. نخستین نکته‌ای که اقتصاددانان از ۷ اکتبر با آن رو‌به‌رو هستند، تنش‌های ژئوپلیتیک‌ است. با تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران همچنان تمایل دارند تا به بازار طلا به عنوان پناهگاه امن خود هجوم ببرند.

در نتیجه عملکرد آنها سبب نوسانات قیمتی این دارایی در هفته‌های اخیر شد. از جمله نوسانات قیمت طلا باید به فتح کانال ۲۰۰۰ دلاری و پیش‌بینی جدید تحلیلگران برای ثبت رکورد قیمتی جدید اشاره کرد. در وهله دوم باید به عملکرد کمیته بازار باز فدرال رزرو و انتقادات کارشناسان به اقدامات اخیر این نهاد نگاهی انداخت. تحلیل‌ها حاکی از آن است که فدرال رزرو به سیاست‌های انقباضی خود پایان داده است. عملکرد احتمالی این نهاد سبب شد تا شاخص دلار شیب کاهشی به خود بگیرد و از میانه کانال ۱۰۶ واحدی به کف کانال ۱۰۵ واحدی تنزل یافت؛ زیرا سیاستگذاران بانک مرکزی در نشست اخیر خود در ماه نوامبر همچنان به توقف سیاست‌های ضد تورمی ادامه دادند. البته این درحالی است که تورم نقطه‌به‌نقطه در آمریکا بر اثر افزایش هزینه‌های انرژی تغییر مسیر داده و به مسیر صعودی هدایت شده است. داده‌ها بیان می‌کند که تورم سالانه در این کشور به ۳.۷درصد افزایش یافت که از هدف بانک مرکزی فاصله دارد.

گرچه ارقام منتشر شده سیگنال تداوم سیاست‌های انقباضی را به مقامات فدرال رزرو می‌دهد، اما در مقابل آمار بیکاری در روزها اخیر این سیگنال را رد می‌کند. این موضوع در گزارش اخیر «دنیای اقتصاد» مورد بررسی قرار گرفت. در این گزارش آمده است: «طبق گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار کار آمریکا، نرخ بیکاری این کشور در ماه اکتبر از انتظارات فراتر رفت و از ۳.۸درصد در سپتامبر به ۳.۹درصد رسید. این درحالی است که فرصت‌های شغلی جدید نیز در ماه اخیر پیش‌بینی‌ها مبنی‌بر افزایش ۱۸۰ هزار نفری را نادیده گرفت. بر این اساس این کشور در ماه اکتبر ۱۵۰هزار شغل جدید ایجاد کرد که حدود ۳۰ هزار نفر از برآوردها کمتر بود. اقتصاد ایالات‌متحده در ماه اخیر شاهد کاهش سرعت اشتغال‌زایی بود که این امر تایید‌کننده انتظارات مداوم برای کاهش رشد و احتمالا کاهش حرارت فدرال رزرو در مبارزه با تورم است.» انتظار می‌رود تا با بازگشایی بازارها در هفته معاملاتی جدید دلار جهانی به روند نزولی خود ادامه دهد. از سوی دیگر فلز زرد نیز با محبوبیت بیش از پیش میان سرمایه‌گذاران و با شیب کاهشی شاخص دلار می‌تواند در روزهای آتی به روند صعودی خود بازگردد.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=13800

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.