• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

اخبار روز

تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز قمار بزرگ تجدیدپذیرها آشفته‌بازار تاکسی‌های اینترنتی درباره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین مالی جمعی چه می‌دانیم؟ رنسانس جهانی انرژی انقلاب برقی‌ها سال نااطمینانی‌ها شلیک به پای خود پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی تولید تلویزیون میم ‌کوین‌ها؛فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ پیوست مردمی اقتصاد معدنی زیرساخت دیجیتالی جهان آسیب‌پذیر است رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

3
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان:

ضرورت تحقق دادرسی عادلانه، حفظ استقلال و تخصص وکیل است

  • کد خبر : 15754
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
ضرورت تحقق دادرسی عادلانه، حفظ استقلال و تخصص وکیل است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران با گرامیداشت هفتم اسفندماه روز وکیل و سالروز استقلال کانون های وکلا، ضرورت انجام دادرسی عادلانه و حفظ حقوق مردم را، حفظ استقلال، عدم وابستگی وکیل به نهادهای دولتی و تخصص عنوان کرد و گفت: مردم باید در انتخاب وکیل، آزادی و حق انتخاب داشته […]

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران با گرامیداشت هفتم اسفندماه روز وکیل و سالروز استقلال کانون های وکلا، ضرورت انجام دادرسی عادلانه و حفظ حقوق مردم را، حفظ استقلال، عدم وابستگی وکیل به نهادهای دولتی و تخصص عنوان کرد و گفت: مردم باید در انتخاب وکیل، آزادی و حق انتخاب داشته باشند در عین حال که وکیل نیز در انتخاب موکل خود دارای اختیار باشد تا بدون دغدغه با ممانعت از تضیف حقوق مردم وکالت نماید.

به گزارش خبرنگار نوسان، حسین ادیب با گرامیداشت هفتادویکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، اظهار کرد: در سال ۱۳۳۱، لایحه استقلال قانونی کانون وکلای دادگستری تصویب و بعنوان یک اصل قطعی در سطح بین المللی نیز پذیرفته شده است. چنانچه در مواردی مسئولان قضا صراحتا اعلام می کنند که استقلال کانون های وکلا از بدیهی ترین موارد است ولی  متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل نادیده گرفتن این اصل بویژه از سوی مجلس، کانون های وکلا و حرفه وکالت درگیر چالش های سختی شده اند.

او با بیان آنکه برای یک دادرسی عادلانه و احقاق حقوق مردم، استقلال وکیل یک ضرورت است، گفت: هم مردم و هم وکیل باید در انتخاب وکیل و موکل از آزادی و حق انتخاب برخوردار باشند.

ادیب درباره تعاملات کانون های سراسر کشور و اتحادیه سراسری کانون های وکلا به منظور دفاع از استقلال وکلا، توضیح داد: در جلسات متعدد و نشست هایی که با نمایندگان مجلس داشته ایم، اعتراض و درخواست خود برای اصلاح قوانین و توجیه اهمیت استقلال کانون وکلای دادگستری در دفاع از حقوق مردم را مطرح کرده ایم، اما مصوبات آنی و غیرکارشناسی در مجلس بویژه در این دوره، دامنه استقلال وکلا را تنگ تر نموده است و سلب آزادی کانون های وکلا، آثار زیانبار فراوانی را به سیستم قضایی وارد می کند. در عین حال که موضع قوه قضائیه، اذعان به پیامدهای مخرب محدود نمودن استقلال کانون های وکلا است.

او با انتقاد از استفساریه ها و حذف آزمون های وکلا، قانون تسهیل و بی توجهی به کارآموزی وکلا که موجب تنزل کیفیت کار در دادگستری ها شده است، گفت: متاسفانه، موضوعات حقوقی و قضایی به جای آنکه در کمیسیون های حقوقی مطرح شوند، در کمیسیون جهش تولید و وزارت اقتصاد مطرح می گردد که حاکی از غفلت و نادیده گرفتن جایگاه قضایی و وکالت در سطح حاکمیت است. او با انتقاد از صداوسیما در تضعیف جایگاه وکالت و نادیده گرفتن استقلال وکیل، تهیه فیلم هایی بدون مشورت و اطلاعات قضایی و یا با نگرش منفی نسبت به جایگاه وکلا، گفت: صداوسیما می تواند در روشنگری و آگاه سازی مردم نسبت به امور حقوقی عملکرد بهتری داشته باشد.

حسین ادیب از بحران بیکاری وکلا به دلیل صدور بی رویه مجوز وکالت خبرداد و گفت: در حالی که به دلیل مشکلات اقتصادی و بی اعتمادی مردم حدود۳۰درصد از پرونده های قضایی ما دارای وکیل هستند که اطاله دادرسی، افت کیفیت رسیدگی به پرونده ها و تضعیف حقوق مردم ناشی از فقدان اطلاعات حقوقی آنها از دیگر پیامدهای ورود افراد غیر به حرفه وکالت است.

او افزود: ۳هزارو۱۱۹ وکیل در سطح استان شامل ۱۱۸۰نفر بانوان و ۱۹۳۹نفر آقایان که ۱۲۶نفر پروانه خود را تمدید نکرده اند و ۲۴۴نفر پرونده های خود را سپرده اند. همچنین، تعداد کثیری درگیر مشاغل کاذب یا غیر از حرفه وکالت شده اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در ادامه از پیش بینی برنامه های متعدد به مناسبت سالروز استقلال وکلا سخن راند و افزود: مراجعه وکلا به مدارس با هدف روشنگری و اطلاع رسانی در زمینه موضوعات حقوقی و رشته حقوق، برپایی نمایشگاهی از آثارهنری وکلا، برگزاری فستیوال ورزشی و امکان استفاده رایگان از محیط های ورزشی، راه اندازی مرکز مطالعه وکلا و مراسم بزرگداشت روز وکیل با حضور مقامات قضایی در زمره این برنامه ها است.

در این جلسه، شهرام محقق نایب رئیس کانون وکلا با بیان دلایلی برای ضرورت به رسمیت شناختن استقلال کانون وکلای دادگستری توسط حاکمیت، گفت: تحقق دادرسی عادلانه به تقویت مشروعیت نظام های سیاسی کمک می کند و اگر شاخ و برگ آن تضعیف گردد، حقوق مردم تضعیف خواهد شد.

او با اذعان به اینکه مردم چندان آگاهی نسبت به ضرورت استقلال وکلا ندارند تا بتوانند پیگیر و مطالبه گر باشند، به نقش رسانه ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: داشتن وکیل مستقل نیازمند همگامی رسانه ها و مردم برای ایستادگی در مقابل تضعیف استقلال وکلا و متعاقب آن تضعیف حقوق مردم است.

محقق، با استناد به سخنان امام خمینی(ره) درباره اهیمیت استقلال کانون بیان کرد: کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی (غیر حاکمیتی) است که باید جایگاه آن حفظ شود.

او با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که آسیب فراوانی به مشاغل مختلف و بویژه وکالت داشته است، معیار غیرکارشناسی کسب ۷۰درصد از امتیازات آزمون وکالت را مورد انتقاد قرار داد و اقزود: وکیل باید از سطح علمی و تخصصی لازم برخوردار باشد تا بتواند وارد عرصه کارآموزی گردد. ورود کارمندان حقوقی دستگاه ها بعد از ۲سال سابقه کاری به حرفه وکالت بدون آزمون و بهره مندی از اطلاعات علمی و تخصصی وکالت و کسب و کار تلقی کردن حرفه وکالت از دیگر مواردی است که مستلزم بررسی و اصلاح قوانین است.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15754
  • نویسنده : فرزانه افسرطه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.