• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار روز

تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز قمار بزرگ تجدیدپذیرها آشفته‌بازار تاکسی‌های اینترنتی درباره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین مالی جمعی چه می‌دانیم؟ رنسانس جهانی انرژی انقلاب برقی‌ها سال نااطمینانی‌ها شلیک به پای خود پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی تولید تلویزیون میم ‌کوین‌ها؛فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ پیوست مردمی اقتصاد معدنی زیرساخت دیجیتالی جهان آسیب‌پذیر است رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

2
مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان خبرداد:

کاشت درخت در ۶هزار هکتار از اراضی استان

  • کد خبر : 15816
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
کاشت درخت در ۶هزار هکتار از اراضی استان

ابوطالب امینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان  در آئین روز درختکاری که در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی (منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم) است، اظهار داشت: اگر مشارکت مردم وجود نداشته باشد بی تردید طرحی به سرانجام نخواهد رسید. […]

ابوطالب امینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان  در آئین روز درختکاری که در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی (منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم) است، اظهار داشت: اگر مشارکت مردم وجود نداشته باشد بی تردید طرحی به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نوسان، او، حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری منابع طبیعی را از وظایف قانونی سازمان منابع طبیعی برشمرد و گفت: ۳۰ درصد از مساحت ۱۰ میلیون هکتاری استان اصفهان، اراضی بیابانی بوده و نیاز است که مطالعات و مدیریت ویژه داشته باشیم زیرا از مساحت ۶.۵ میلیون هکتاری مراتع استان ۱۱ درصد آن مراتع خوب ما را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت مراتع با حفظ منابع آب و خاک مرتبط است، افزود: از این رو وسیع‌ترین و اساسی‌ترین بخش منابع طبیعی مراتع هستند اما این‌ها تحت تأثیر چرای دام قرار می‌گیرند و باید مدیریت به موقع انجام شود.

امینی با بیان اینکه مقدار دام مجاز استان اصفهان ۱.۳ میلیون رأس است، گفت: هم اینک شمار دام موجود ۲.۲ میلیون رأس و به بیان دیگر ظرفیت دام در مراتع ما یک میلیون رأس اضافه‌تر است و همین باعث می‌شود مراتع خوب ما فقیر شوند.

۳۵ درصد مراتع خوب اصفهان فقیر شدند

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد مراتع خوب ما فقیر هستند، گفت: در مطالعاتی که دهه ۸۰ داشتیم گلپایگان و شهرضا جزو مناطق بیابانی استان نبودند اما متأسفانه با توجه به شرایط خشکسالی این دو شهرستان نیز در دهه ۹۰ جزو مناطق بیابانی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳.۸ میلیون هکتار مناطق بیابانی استان بوده که یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار آن مناطق تحت تأثیر فرسایش بادی و کانون‌های بحرانی است، اضافه کرد: وسعت کانون‌های بحرانی استان در دهه ۸۰ یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار بود و طی دهه ۹۰ حدود ۴۵۰ هزار هکتار به وسعت این کانون‌ها اضافه شده است.

امینی با اشاره به ایجاد ۳۱۰ هزار جنگل دست‌کاشت در مناطق بیابانی استان طی سال‌های گذشته، گفت: توسعه جنگل‌های دست کاشت تأثیر بسزایی بر حفاظت از زیرساخت‌های شهری و روستایی دارد.

وی با بیان اینکه وسعت اراضی جنگلی استان به ۵۱۱ هزار هکتار می‌رسد، ادامه داد: از این میزان ۶۵ هزار هکتار جنگل‌های طبیعی در غرب و جنوب استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰۰ گونه گیاهی و دارویی در استان داریم که از ۴۵ گونه آن بهره برداری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استان اصفهان در طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال در یک سال اخیر ۲.۵ میلیون اصله نهال تولید کرد و ۲.۸ اصله نیز از گذشته داشت که با همکاری بخش خصوصی اجرایی شد.

امینی افزود: امسال تاکنون ۶ هزار هکتار با همکاری بخش خصوصی به صورت بذر کاری و نهال کاری طرح کاشت یک میلیارد نهال را اجرا کردیم درحالی که می‌بایست در سال اول در سطح ۱۵ هزار هکتار اجرا می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ مورد عقد قرارداد با صنایع بزرگ استان و سپاه و ارتش طی یک سال اخیر داشتیم، تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت کاملاً علمی و حساب شده انجام می‌شود و امید است که در زمینه داشت نیز موفق عمل کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد: در این طرح در استان ۷۰ درصد بادام اسکوپاریا و ۳۰ درصد به صورت نهال کاری در شرق و حاشیه کویر خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.