• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار روز

تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز قمار بزرگ تجدیدپذیرها آشفته‌بازار تاکسی‌های اینترنتی درباره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین مالی جمعی چه می‌دانیم؟ رنسانس جهانی انرژی انقلاب برقی‌ها سال نااطمینانی‌ها شلیک به پای خود پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی تولید تلویزیون میم ‌کوین‌ها؛فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ پیوست مردمی اقتصاد معدنی زیرساخت دیجیتالی جهان آسیب‌پذیر است رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

2
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد:

مراکز جدید با تامین ضمانت شغلی برای دانشجویان راه اندازی می شوند

  • کد خبر : 15855
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
مراکز جدید با تامین ضمانت شغلی برای دانشجویان راه اندازی می شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران با بیان آنکه استان اصفهان دارای ۲۵ مرکز فعال علمی کاربردی با حدود ۱۰ هزار دانشجو است، از راه اندازی ۲ مرکز جدید طبق مصوبه های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز بازار کار و بصورت تخصصی در رشته های دامپروری، گل و گیاهان […]

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران با بیان آنکه استان اصفهان دارای ۲۵ مرکز فعال علمی کاربردی با حدود ۱۰ هزار دانشجو است، از راه اندازی ۲ مرکز جدید طبق مصوبه های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز بازار کار و بصورت تخصصی در رشته های دامپروری، گل و گیاهان زینتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار انوسان، غلامرضا مالکی با بیان‌اینکه هنوز مرکز تخصصی درزمینه کشاورزی در استان وجود ندارد و رشته‌های مرتبط  در برخی شهرها مانند نایین ارائه می‌شود، گفت: طبق مصوبه‌های دانشگاه علمی کاربردی، ۲ مرکز جدید با تضمین شغلی برای دانش‌آموختگان خود ایجاد می‌شود. همچنین، طبق مصوبه جدید، مراکز جدیدی که از مهر سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود باید برای دانش‌آموختگان خود ضمانت شغلی داشته باشند.

او توضیح داد: بر اساس این مصوبه، بخش‌هایی که مرکز علمی کاربردی راه‌اندازی می‌کنند باید بطور مستقیم یا غیرمستقیم برای دانش‌آموختگان خود فرصت اشتغال فراهم کنند.

مالکی با اذعان به اینکه شهرک سلامت یکی از مراکز علمی کاربردی اصفهان است که برای یک صد دانشجوی خود ضمانت شغلی فراهم نموده، گفت: دانشجویان این مرکز پس از دانش آموختگی، جذب مشاغل می شوند.

او با بیان اینکع برگزاری بیشتر دوره‌های آموزشی این دانشگاه در محیطِ کارِ واقعی انجام می شود، افزود: مراکزی مانند انتخاب، شهرک سلامت، سیتی سنتر و ذوب آهن در جوار محیطِ کارِ واقعی هستند و در این قبیل مراکز و دوره‌های آموزشی، دانشجویان فرایندهای شغلی را در محیط کار تجربه می‌کنند و با مهارت‌های مورد نیاز آشنا می شوند.

مالکی با اشاره به پایش رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی، گفت: طبق این طرح، رشته‌های فاقد متقاضی یا بازار کار حذف خواهند شد.

او با اشاره به اینکه حدود یکصد کد رشته محل بر اساس این طرح در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان حذف شده است، تاکید کرد: با وجود حذف شدن این رشته‌ها، میزان پذیرش دانشجو در مهر امسال ۲۰ درصد افزایش یافت و چهار هزار و ۷۵۰ نفر ثبت نام قطعی داشتیم. این موضوع نشان می‌دهد که میل و علاقه جامعه به سمتِ مهارت‌آموزی بیشتر شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، حدود ۵۰ درصد مراکز علمی کاربردی استان در کلانشهر اصفهان مستقر است و بر این اساس، اقدام به رصد شغلی دانش‌آموختگان انجام می شود و اگر مرکزی در این زمینه موفق نباشد، از گردونه فعالیت حذف خواهد شد. زیرا، دانشگاه علمی کاربردی برای راه‌اندازی رشته‌های مهارت‌محور با تقاضا و استقبال اقتصادی اجتماعی قابل قبول و دارای تضمین شغلی تلاش می‌کند.

مالکی با بیان اینکه در سال گذشته و ۶ ماه نخست امسال میزان اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه در سطح استان رصد شد، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از ورودی‌های ما شاغل هستند و با قصد مهارت‌آموزی به این دانشگاه می‌آیند، از سایر دانشجویان اگر افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل می‌دهند را جدا کنیم، حدود ۲۲ درصد آنها وارد محیط کار شدند.

او با اشاره به اینکه این آمار نسبت به سایر زیرنظام‌های آموزش عالی قابل قبول است، تصریح کرد: انتظار ما طبق سند چشم انداز دانشگاه بیشتر از این است.

مالکی در باره شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیز توضیح داد: شهریه در مهر امسال پس از چند سال که تغییری نداشت حدود ۴۰ درصد افزایش یافت اما میزان آن در مقایسه با سایر زیرنظام های آموزش عالی کشور پایین و برای هر نیمسال تحصیلی بطور میانگین بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون ریال است.

مالکی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مُدرسان جدید و دانشجویان این دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت:  سه مرکز خور و بیابانک، نایین و فرش ایران سپهر توسط بانوان مدیریت می شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، یکی از چالش های مراکز علمی کاربردی در گروه صنعت را هزینه‌های بالای آنها برشمرد و افزود: این مراکز خصوصی و خودگردان هستند و هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی آنها قابل توجه است و اگر این قبیل مراکز مورد حمایت دولتی قرار گیرند به بهبود کیفیت فعالیت آنها کمک می‌شود.

مالکی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مهارتی کوتاه‌مدت در این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تجربه های زیادی در این زمینه دارد و آماده همکاری با سایر دانشگاه‌ها در این زمینه است.

او گفت: از بین ۲۵ مرکز علمی کاربردی استان، ۲۱ مرکز بهمن امسال پذیرش دانشجو داشتند و چهار مرکز بر اساس مصوبه جدید سازمان امور استخدامی و با توجه به اینکه شائبه دولتی بودن آنها مطرح است، پذیرش دانشجو نداشتند.

در ادامه، رییس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در باره توسعه رشته های جدید، گفت: کد رشته‌های جدید طبق تقاضای نهادها و در چهار گروه اصلی صنعت، کشاورزی، مدیریت خدمات اجتماعی و «فرهنگ و هنر» و با توجه به سند آمایش سرزمین و نیاز بازار کار تعریف می‌شود.

مجید وفادار با بیان اینکه مهر امسال ۲۵ کد رشته جدید در مراکز مختلف علمی کاربردی اصفهان راه‌اندازی شد، افزود: پایش رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و رشته هایی که فاقد متقاضی یا نیاز در بازار کار بودند، حذف شدند.

او اعلام کرد: بر این اساس تعداد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور از هشت هزار و ۷۷۵ کد رشته محل به پنج هزار و ۳۲۵ کد رشته در مهر امسال کاهش یافت.

وفادار خاطرنشان کرد: با پایش رشته‌های تحصیلی در استان اصفهان نیز حدود یکصد کد رشته حذف شد و در مهر ۱۴۰۲ به ۲۱۳ رسید.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15855
  • نویسنده : فرزانه افسرطه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.