• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار روز

تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز قمار بزرگ تجدیدپذیرها آشفته‌بازار تاکسی‌های اینترنتی درباره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین مالی جمعی چه می‌دانیم؟ رنسانس جهانی انرژی انقلاب برقی‌ها سال نااطمینانی‌ها شلیک به پای خود پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی تولید تلویزیون میم ‌کوین‌ها؛فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ پیوست مردمی اقتصاد معدنی زیرساخت دیجیتالی جهان آسیب‌پذیر است رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

4
وضعیت امهال تسهیلات بانکی در کشور چگونه است؟

سرانه وام‌های بانکی در ۱۴۰۲

  • کد خبر : 15639
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۳
سرانه وام‌های بانکی در ۱۴۰۲

بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، بانک‌های کشور از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۴میلیون فقره تسهیلات در قالب‌های گوناگون عرضه کرده‌اند که ارزش آنها مجموعا به حدود ۴۳۰۸هزار میلیارد تومان می‌رسد که بر این اساس می‌توان گفت سرانه تسهیلات پرداختی در کشور به ۳۰۷میلیون تومان می‌رسد که البته در حالی این رکورد ثبت شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود نیمی از جمعیت کشور هنوز به تسهیلات بانکی دسترسی ندارند. در این بین، حدود ۷۸هزار میلیارد تومان از این مبلغ نتیجه تسهیلات امهالی و باقی آن شامل تسهیلات غیر امهالی است.

بنابر اطلاعات این گزارش، بانک ملت بیشترین مبلغ تسهیلات پرداختی را بین دیگر بانک‌های کشور دارد و همچنین بیشترین تعداد تسهیلات بانکی هم توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است. همچنین اطلاعات این گزارش نشان می‌دهد که بانک کشاورزی با امهال حدود ۸درصد از مبلغ تسهیلات خود، بیشترین سهم را در تسهیلات امهالی نظام بانکی داشته است.

وضعیت پرداخت تسهیلات در کشور

براساس تازه‌ترین داده‌های بانک مرکزی، از ابتدای فروردین سال جاری تا انتهای دی ماه، مبلغ ۴۳۰۸هزار میلیارد تومان تسهیلات گوناگون طی ۱۴میلیون فقره پرداخت شده است. بر این اساس، سرانه هر فقره از تسهیلات پرداختی به حدود ۳۰۷میلیون تومان می‌رسد. بیشترین میزان تسهیلات پرداختی بر اساس این گزارش مربوط به بانک ملت است. این بانک طی حدود ۹۴۵٫۸هزار فقره تسهیلات مبلغی در حدود ۷۱۲هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. بر این اساس می‌توان گفت که سرانه تسهیلات این بانک به ۷۵۲میلیون تومان بابت هر فقره می‌رسد. پس از بانک ملت، بانک تجارت در جایگاه بعدی بیشترین تسهیلات پرداختی قرار دارد. این بانک از ابتدای سال تا انتهای دی مبلغی در حدود ۵۰۴هزار میلیارد تومان تسهیلات طی ۷۴۱هزار فقره پرداخت کرده که سرانه این بانک را به ۶۷۹میلیون تومان می‌رساند. در جایگاه سوم هم بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مربوط به بانک ملی است. این بانک طی مدت مورد بررسی ۴۸۹هزار میلیارد تومان تسهیلات طی ۲٫۶میلیون فقره پرداخت کرده که سرانه ۱۸۳میلیون بابت هر وام را به ثبت رسانده است.

از بعد تعداد تسهیلات پرداختی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جایگاه نخست قرار دارد. این بانک به‌طور کلی ۲میلیون و ۸۸۰هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده که مجموع مبلغ تسهیلات پرداختی آن عدد ۱۵۲هزار میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. با توجه به اینکه حوزه تخصصی این بانک، پرداخت وام خرد کم‌بهره است، این رقم برای آن رقم مناسبی در یک نگاه به نظر می‌رسد. مطابق این اطلاعات سرانه تسهیلات پرداختی آن هم عدد ۵۳میلیون تومان را به ثبت رسانده است.پس از این بانک، بانک ملی بیشترین تعداد تسهیلات پرداختی را داشته که پیش‌تر به اطلاعات آن اشاره شد. جایگاه سوم این رده بنده هم به بانک قرض‌الحسنه رسالت اختصاص دارد که حدود ۱٫۲میلیون فقره تسهیلات پرداخت کرده است. میزان کل تسهیلات پرداختی این بانک هم مجموعا به ۸۲هزار میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که سرانه تسهیلات پرداختی توسط این بانک حدودا رقم ۶۶میلیون تومانی را به ثبت می‌رساند.

p28 copy

وضعیت امهال مطالبات بانکی

اطلاعات گزارش تازه بانک مرکزی نشان می‌دهد که مجموعا حدود ۷۸هزار میلیارد تومان امهال تسهیلات از ابتدای سال تا انتهای دی در شبکه بانکی رخ داده که تعداد آن به مجموعا حدود ۱۸۴هزار فقره می‌رسد. بیشترین رقم تسهیلات امهالی به بانک ملت اختصاص دارد که رقمی در حدود ۱۵٫۸هزار میلیارد تومان را شامل شده که ۲درصد از کل تسهیلات پرداختی این بانک در دوره مورد بررسی را نشان می‌دهد. تعداد تسهیلات امهالی این بانک هم حدودا ۲۰هزار فقره بوده است.پس از این بانک، بانک تجارت در جایگاه بعدی قرار دارد که مجموع تسهیلات امهالی آن به ۱۲هزار میلیارد تومان می‌رسد. این بانک حدود ۱۲هزار فقره از تسهیلات خود را در قالب امهالی به ثبت رسانده است. بانک کشاورزی هم در جایگاه بعدی قرار دارد و حدود ۱۲٫۱هزار میلیارد تومان تسهیلات امهالی به ثبت رسانده است.

بیشترین نسبت تسهیلات امهالی به کل تسهیلات هم در جایگاه اول به بانک کشاورزی اختصاص دارد. حدود ۸درصد از کل تسهیلات این بانک شامل تسهیلات امهالی است. پس از بانک کشاورزی، بانک گردشگری و پست‌بانک ایران با ۷درصد بیشترین سهم تسهیلات امهالی را در کل تسهیلات خود جای داده‌اند. در جایگاه بعدی هم بانک صنعت و معدن و توسعه تعاون با ۶درصد، بیشترین سهم تسهیلات امهالی را از کل تسهیلات خود داشته‌اند.در این بین ۵بانک اقتصاد نوین، قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، بانک کارآفرین و بانک مشترک ایران و ونزوئلا هیچ تسهیلات امهالی نداشته‌اند.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.