• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اخبار روز

تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان به ۵ همت اعتبار نیاز دارد حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است کسب رتبه برتر مدیریت درمان استان اصفهان در بین مدیریت های درمان تیپ یک و ۳۲ مدیریت درمان در کشور استفاده از زبان اشاره یکی از جنبه‌های مناسب در حمایت از افراد ناشنوا است تقدیر از اساتید برجسته علمی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش پایان عصر تک‌شاخ‌ها؟ پز عالی جیب خالی دردسرساز دلالان برای دیوار و شیپور دوراهی هوش مصنوعی مقابل شرکت‌ها رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد پانزدهمین جایگاه سوخت تحت برند پالایشگاه اصفهان افتتاح شد اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم اگر جنگ شود، کدام کشورها امن هستند؟ رمزدارایی در پساهاوینگ ارزپاشی در موتورسازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می کنند احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کاهش ۴۰۰ هزار متر مکعبی نفت کوره درهلدينگ پتروپالایش اصفهان رقابت ناپایدار گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل جیب پرپول نسل زد شت کوین چیست؟ نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه اصفهان میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم واردات خودرو اولویت دولت نیست توسعه با چشمان باز قمار بزرگ تجدیدپذیرها آشفته‌بازار تاکسی‌های اینترنتی درباره شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین مالی جمعی چه می‌دانیم؟ رنسانس جهانی انرژی انقلاب برقی‌ها سال نااطمینانی‌ها شلیک به پای خود پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی تولید تلویزیون میم ‌کوین‌ها؛فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری ۲۰۲۴ پیوست مردمی اقتصاد معدنی زیرساخت دیجیتالی جهان آسیب‌پذیر است رشد تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

6
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان مطرح کرد:

۶۷ درصد جمعیت اصفهان تحت پوشش بیمه هستند

  • کد خبر : 15650
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
۶۷ درصد جمعیت اصفهان تحت پوشش بیمه هستند

مرتضی حاجی کاظمی با اشاره به الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی بیان کرد: به طور میانگین بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان پرداخت می‌شود. این مقام مسئول در ارتباط با سن بازنشستگی گفت: در کشورهای دیگر سن بازنشستگی بالا است و در ایران نیز این قانون را وضع کردیم. در گذشته فردی که ۶۰ سال داشت با حداقل ۱۰ سال پرداخت بیمه مشمول بازنشستگی می‌شد که طی اجرای آن صندوق دچار تضرر شد و در این راستا ۱۰ سال به ۲۰ سال افزایش داده شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران با گرامیداشت ایام دهه فجر، در تشریح خدمات سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به پوشش ۵۲درصدی جمعیت کشور، نهادینه شدن فرهنگ بیمه در استان اصفهان باوجود ۳میلیون و ۷۹۵هزار نفر بیمه شده از جمعیت استان را، مستلزم توجه به تعداد بیمه پرداز نسبت به خروجی و دریافت کنندگان مستمری دانست.

مرتضی حاجی کاظمی با بیان آنکه بخش اعظم جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، توضیح داد: یک میلیون و ۲۷۳هزار بیمه شده اصلی و ۴۰۹هزار نفر مستمری بگیر هستند و با افراد تبعی، شامل بیش از ۳میلیون و ۷۹۰هزار نفر بیمه شده و منتظر دریافت خدمات هستند.

 

خروجی‌ها تناسبی با ورودی‌ها ندارد

او با اشاره به رشد۶/۲درصدی مستمری بگیران در استان اصفهان، گفت: یک میلیون و ۲۰۶هزار نفر بطور میانگین دریافت کننده ۳هزارو۲۰۰میلیارد تومان مستمری هستند. همچنین، تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی مربوط به ایام بستری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان است. حاجی کاظمیان از پرداخت ماهیانه، ۹۵میلیارد تومان بیمه بیکاری به بیش از ۱۴هزار نفر در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به هزینه ها، پشتیبانی صندوق‌ها و افزایش تعداد بیمه پرداز ما نسبت به خروجی بلحاظ تامین هزینه ها بسیار مهم است.

او ادامه داد: در کشور نسبت بیمه پرداز به مستمری بگیر حدود ۲/۴ است در حالیکه در استان اصفهان، کمتر از ۵/۳ نفر بیمه پرداز در مقابل یک مستمری بگیر هست که به دلیل اهمیت ضریب پشتیبانی، اضافه شدن ۲ سال به پشتیبانی، تلاش سازمان برای شناسایی افراد بالقوه، افراد دارای فرابیمه و ذیحق در جهت افزایش ورودی صندوق پیگیری شده است.

او با اشاره به اینکه مواردی مانند پیری جمعیت و افزایش سن امید به زندگی تا ۷۸ سال در کشور احتمالا موجب ناترازی در صندوق می شود، افزود: بیمه زنان خانه دار، بیمه دانشجویان و موارد دیگر ازجمله اهداف ما بلحاظ بهبودبخشی شرایط بوده است. رشد ۶/۲درصدی بیمه های اجباری و ۳/۲درصدی بیمه های آزاد تا پایان آذرماه امسال نیز بر این اساس بوده است.

این مقام تأمین اجتماعی با اعلام اینکه بزرگترین مشکل ما این است که خروجی های سازمان ما، تناسبی با ورودی ها ندارد، یادآور شد: در کل کشور این نسبت ۲/۴ درصد است و در استان اصفهان ۴/۳ درصد است که این موضوع دغدغه‌ای را بین مردم ایجاد کرده که ممکن است سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شود در حالی که این واژه مصداق ندارد.

 

مردم نباید نگران باشند

حاجی کاظمی ادامه داد: در تمام دنیا این اتفاقات وجود دارد و در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده و مردم نباید نگران باشند و اگر به نقطه سر به سر نزدیک شویم قوانین باید اصلاح و سهم دولت نیز اضافه شود.

مدیرکل تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش حجم مخاطبان در استان اصفهان را از دلایل گسترش خدمات غیرحضوری یا هوشمند متاثر از شرایط کرونا دانست و گفت: با خدمات غیرحضوری، هفتاد میلیون بار مراجعه به سازمان کاهش یافته و اکنون از ۳۰ خدمت به حدود ۵۰خدمت غیرحضوری رسیده ایم که افراد با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، اپلیکیشن تامین من و تلفن ۱۴۲۰ که بصورت شبانه روزی پاسخگو است، می توانند خدمات لازم را دریافت نمایند. او از  ماهانه ۱۲هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۲۰ در کل کشور و ارتباط با کارشناسان خبر داد و یادآور شد: بیشترین موارد مربوط به مشاوره بوده است. همچنین، برای آنکه کارگزاری های و سامانه، فرایند انجام کار را با سرعت بیشتری اجرا کنند، تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی از الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: در استان اصفهان بالای ۶۷ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه هستند که این رقم در کشور برابر با ۵۲ درصد است که شامل ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر بیمه شده در اصفهان ثبت شده که به طور میانگین بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری بگیر می‌شوند.

لینک کوتاه : https://navasanonline.ir/?p=15650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.